~JUst Another kHai~

SESEORANG YANG MENCARI KEREDHAAN TUHAN... MENCARI sakinah,mawaddah,warahmah.... MENGEJAR KEBAHAGIAAN DUNIA DAN AKHIRAT...

salam nukilan...aku tak pasti kenapa nak bercerita nie...

tapi terasa ja nak jadi penglipur lara kat blog jap...

sejak 9 haribulan sebelas yang lalu aku mula bercuti...
suatu kesenangan yg dialami setelah exam...terus aku balik...
perjalanan tak da la susah sangat... tak seperti selalunya...
smooth ja....terus turun dengan beg berat..terus ada bus rapid yg lalu...
tapi...kesenangan tue tak berterusan..bas express yg aku naik plak rosak di tengah jalan...
dah la perjalanan jauh..kalo tengok rupa keadaan bus pun aku dah bujet,insyaAllah terbantut
di tengah jalan....bus tak ubah seperti bus kola henti2 kat kampung aku...(buruk la maksudnya) nasib bek ada econ,setelah hampir 2 jam tersadai bus dah on balik..syukur la..memandangkan jadual bus dah lewat...apa lagi...
si drebar bus pun bawak mak oii... laju tahap dewa ha...
sekali lipat..melantun2 aku dalam bus tue...sekali lagi aku bersyukur..tak da kemalangan jiwa yg berlaku...selamat sampai kat shahab perdana kul 6.30..terkejar2 la aku p surau solat subuh....
he2..

selepas daripada itu...mak dgn adik datang ambik...syukur la dapat lagi aku melihat wajah mak yg jernih tu..terus ku kucup tangan mak dan peluk mak... jadi bermula la hari2 cuti aku kat rumah.....akan bersambung....

Blogroll

Consectetuer

Popular

New Templates

Comments

Link List

Recent Comments

Popular

About Me

About Me

KEBAHAGIAAN DAN KETENANGAN ADA DI MANA-MANA...

Kebahagiaan dan ketenangan ada di mana-mana. Ujian Allah S.W.T datang dalam pelbagai bentuk. Setiap yang pahit ada manisnya, Allah S.W.T lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Musibah itu petanda kasih sayang Allah S.W.T. Berhenti dari bertuhankan dunia,jangan letakkan kebahagiaan kepada kebendaan. Lihat Allah S.W.T dalam setiap perkara, tiada ketakutan bagi yang mentaati-Nya. Cukuplah Allah S.W.T tempat kita bergantung. Usah hairan kesenangan orang lain, jangan lekas putus asa, mencari kedamaian di dunia yang bergelora..........

TENTANG DIRIKU.....


hanya hamba ALLAH yang merantau di dunia ini.....

kemaafan ku pohon...

kemaafan ku pohon...

demi masa...

sahabat2

biar kalam berbicara...


ShoutMix chat widget

i'm start from zero..